berita terbaru islam dan berita update

10/31/2019

7 Aplikasi Untuk Mahasiswa Yang Wajib Dimiliki

Aplikasi Bermanfaat Untuk Remaja
Walaupun terdapat banyak artikel mengenai tema - Aplikasi yang diperlukan untuk pelajar - tetapi tidak ada bahaya diulang di sini. Sudah tentu pelajar kini sangat rosak dengan pelbagai aplikasi untuk menyokong kajian mereka. Dan terlalu banyak aplikasi juga tidak baik untuk kesihatan telefon bimbit kami. terutamanya HP dengan spesifikasi purata. Oleh itu, kita mesti bijak untuk memilih aplikasi yang perlu dipilih.

1. Cam Scaner


Perppus diwajibkan membawa ini, bukannya meminjamkan banyak imbasan buku dengan pengimbas cam. Kelebihan gambar biasa, aplikasi ini akan menjadikan penangkapan buku kami lebih selesa untuk dibaca.

2. Kalendar Google



Aplikasi default dalam telefon android ini sebenarnya cukup untuk menjaga aktiviti kami. kami boleh menguruskan semua aktiviti kami dari jadual kuliah hingga jadual menonton. Dengan peringatan yang kami boleh tetapkan akan mengingatkan kami sebelum tarikh akhir.

3. Google drive


Aplikasi awan ini sangat praktikal untuk digunakan, di samping menyimpan data juga sangat mudah untuk berkongsi fail dengan rakan-rakan.

4. Voice recorder


Sering lupa kata pensyarah? hanya mending rakan kongsi, jika anda fikir ia cukup untuk menggunakan perakam bunyi lalai, tidak ada masalah. tetapi jika anda mahu lebih baik, anda boleh menggunakan perakam suara mudah. Dan mahu menggunakan lebih banyak seperti menggunakan Bluetooth atau mikrofon boleh dikemas kini ke premium. Menggunakan aplikasi ini tidak bermakna kita boleh tidur selagi pensyarah menerangkan sesuatu.

5. WPS office


Seperti namanya, perkataan, persembahan & spreadsheet. Tiga sudah cukup untuk keperluan pelajar. Pejabat WPS sudah di Android mobile sebagai aplikasi lalai. dan ciri-cirinya cukup bagus, pejabat wps mempunyai ciri keselamatan dalam bentuk memberikan kata laluan kepada fail.

6. PDF Conversion Suite


Edit fail pdf selepas menukar perkataan dengan PDF Conversion Suite. Permohonan ini boleh dimuat turun dari Playstore dan sangat mudah digunakan.

7. Go-Jek/GO-Food atau Grab

Pilih satu atau kesemuanya, mempunyai kenderaan anda sendiri tidak bermakna anda tidak memerlukannya. Adakah anda sibuk dengan kerja anda dan anda tidak mempunyai masa untuk mencari makanan? go-food boleh menjadi penyelesaian. Kenderaan itu bermasalah dan anda perlu mengambil teman wanita untuk pergi pergi atau pergi.

Saya fikir permohonan di atas adalah cukup untuk aktiviti harian sebagai pelajar. Tidak perlu menggunakan pelbagai aplikasi jika ia hanya membebankan fungsi HP. Hanya pilih apa yang anda perlukan.
7 Aplikasi Untuk Mahasiswa Yang Wajib Dimiliki Rating: 4.5 Diposkan Oleh: MY BLOGGER